The most eye-catching aspect of the painting is the sharp contrast between the warm yellow, green and orange colours under the marquise and the deep blue of the starry sky, which is reinforced by the dark blue of the houses in the background. Van Gogh was pleased with the effect: "I believe that an abundance of gaslight, which, after all, is yellow and orange, intensifies blue."
Bức tranh phong cảnh ngoài trời đầy màu sắc này là một tác phẩm đẹp như tranh vẽ, tầm nhìn của một khán giả thoải mái tận hưởng sự quyến rũ của xung quanh mình mà không cần quan tâm đến đạo đức. Nó gợi lại tâm trạng của Van Gogh khi ông viết rằng "đêm sống động hơn và nhiều màu sắc hơn ban ngày." Màu sắc đậm hơn và mắt di chuyển dọc theo các cạnh dốc hoặc đuôi bồ câu của các khu vực lân cận - các hình dạng bất thường được lắp vào nhau giống như thiết kế trò chơi ghép hình. Để phân chia không gian này lâu thành một đối tượng lớn và các chủ đề nền rất khó cho mắt; phần xa và phần gần giống nhau khác biệt. Màu vàng của quán cà phê tương phản với màu xanh đen của con phố hẻo lánh và màu xanh tím của cánh cửa tiền cảnh, và bằng một bố cục nghịch lý giúp thống nhất tác phẩm, ở điểm tương phản mạnh nhất là góc cùn của mái hiên gần nhất để chúng tôi chạm vào bầu trời xanh xa xôi. Các đường được báo trước đâm vào chiều sâu, giống như dây buộc của cửa, hoàn toàn song song với các đường như độ dốc của mái hiên màu vàng và mái của ngôi nhà ở trên, nằm trong mặt phẳng vuông góc với đường đầu tiên. Đối với tầm nhìn lưu động, không bị cản trở này, chiều hướng lên không kém phần quan trọng và thể hiện hơn chiều sâu.
Hình bóng của bầu trời đầy sao là yếu tố then chốt tạo nên khuôn mẫu của tổng thể; Ý tưởng thơ mộng của tác phẩm - ánh sáng kép và sự tương phản của quán cà phê và bầu trời đêm - được phát triển thông qua hình thức răng cưa này. Trong hình bóng của sàn quán cà phê màu cam và cửa sổ và cửa ra vào liền kề, chúng tôi khám phá ra hình dạng đảo ngược của bầu trời xanh; các đĩa rải rác của các ngôi sao được khớp trong mặt bàn hình elip bên dưới.
Điểm bắt mắt nhất của bức tranh là sự tương phản rõ nét giữa màu vàng, xanh lá cây và cam ấm áp dưới lớp nền và màu xanh thẳm của bầu trời đầy sao, được củng cố bởi màu xanh đậm của những ngôi nhà trên nền. Van Gogh hài lòng với hiệu ứng này: "Tôi tin rằng lượng ánh sáng dồi dào, sau cùng, có màu vàng và cam, làm tăng thêm màu xanh lam."
This painting of a colorful outdoor view is a picturesque work, the vision of a relaxed spectator who enjoys the charm of his surrounding without any moral concern. It recalls Van Gogh's mood when he wrote that "the night is more alive and more richly colored than the day." The color is more profuse and the eye wanders along the steeped or dove-tailed edges of neighboring areas - irregular shapes fitted to each other like a jigsaw puzzle design. To divide this space for long into a large object and background themes is difficult for the eyes; the distant and nearer parts are alike distinct. The yellow of the cafe plays against the blue-black of the remote street and the violet-blue of the foreground door, and, by a paradox of composition that helps to unify the work, at the strongest point of contrast the awning's blunt corner nearest to us touches the remote blue sky. Foreshortened lines that thrust into depth, like the lintel of the door, are strictly parallel to lines like the slope of the yellow awning and the roof of the house above, which lie in planes perpendicular to the first. For this roving, unengaged vision the upward dimension is no less important and expressive than the depth.
The silhouette of the starry sky is key to the patterning of the whole; the poetic idea of the work - the double illumination and contrast of the cafe and the night sky - is developed through this jagged form. In the silhouette of the orange cafe floor and the adjoining window and doors, we discover the inverted shape of the blue sky; the scattered disks of the stars are matched in the elliptical tabletops below.
The most eye-catching aspect of the painting is the sharp contrast between the warm yellow, green and orange colours under the marquise and the deep blue of the starry sky, which is reinforced by the dark blue of the houses in the background. Van Gogh was pleased with the effect: "I believe that an abundance of gaslight, which, after all, is yellow and orange, intensifies blue."
The most eye-catching aspect of the painting is the sharp contrast between the warm yellow, green and orange colours under the marquise and the deep blue of the starry sky, which is reinforced by the dark blue of the houses in the background. Van Gogh was pleased with the effect: "I believe that an abundance of gaslight, which, after all, is yellow and orange, intensifies blue."
Giao hàng miễn phí
GIAO HÀNG MIỄN PHÍ TẠI ĐÀ NẴNG
Đổi trả nhanh chóng
Đổi trả trong vòng 14 ngàyHình thức thanh toán
Thanh toán khi nhận hàngĐặt mua hàng online
Gọi ngay0911059419